Waarom zou je gaan bloggen?

Marieke Webdesign Maatwerk WordPress Website laten maken online trainingen Webdesign Schagen Alkmaar Den Helder Heerhugowaard

Deel deze post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Dit wordt mijn allereerste blog en ik vind het heel spannend! Terwijl ik als webbouwer echt wel weet dat bloggen goed is, heel goed. En ik tegen mijn klanten ook altijd zeg: Ga bloggen. Toch heb ik voor mezelf een blog-drempel en schud ik de blog-excuses zo uit mijn mouw. Geen tijd, niets om over te schrijven, wie zit er op mijn blogs te wachten, enzovoorts.

Maar nu, na een inspirerende blogtraining van Leessst, stap ik met een grote stap over mijn eigen drempel heen.

Jouw blog, jouw verhaal

Met Marieke Webdesign vertel ik het verhaal van jou als  ondernemer. Jouw website moet laten zien wie je bent. Het is jouw spiegel, jouw verhaal. Met bloggen is dat precies hetzelfde. Jij laat zien wie jij bent en wat jouw expertises zijn. Vertel daarover en draag dat uit. Zo laat jij zien wie jij bent. Punt.

Beter gevonden door Google

Google wordt blij van websites die steeds vernieuwen met unieke teksten. Wanneer je jouw blogs gaat delen op social media en deze voor veel interactie (likes, shares etc.) zorgen, worden deze hoger in ranking geplaatst. Google ziet deze interacties namelijk als waarderingen van jouw lezers. En dat waardeert Google weer  .

Opbouwen van vertrouwen

Toekomstige klanten zullen niet gelijk als ze een blog of artikel van je zien, zaken met je willen doen. Zoiets heeft tijd en deskundigheid nodig, ze moeten je gaan vertrouwen. Dit vertrouwen kun je onder andere krijgen door te gaan bloggen. Zo kunnen ze lezen dat je kennis van zaken hebt en jij de expert bent in jouw vakgebied.

Door consequent te bloggen over relevante zaken, leren toekomstige klanten jou al op een positieve manier kennen en zullen ze eerder contact met jou opnemen, dan met iemand die niet of nauwelijks blogt.

Goed voor je ontwikkeling

Naast dat bloggen goed is voor SEO en voor je toekomstige klanten, is het ook goed voor jezelf. Om voor een artikel goed beslagen ten ijs te komen, ga je jezelf verdiepen in het onderwerp. Door je te verdiepen in verschillende onderwerpen, verbreed je je kennis. En dat is weer goed voor je ontwikkeling als ondernemer.

En daardoor zullen je blogs steeds van hogere kwaliteit worden, wat voor meer interactie zorgt. Interactie zorgt voor een hogere waardering in Google. Door een hogere waardering in Google, lezen meer mensen je artikelen. Meer gelezen artikelen, zorgen voor meer toekomstige klanten die je gaan vertrouwen.

HTML is leuk (en belangrijk)

Naast bovenstaande is het ook van belang dat je blog html-technisch goed in elkaar zit. En dat is iets wat de meeste mensen nogal taaie kost vinden, maar waar naast Google, ook ik heel blij van word. Ik ben gek op code. Html is inmiddels een soort moedertaal voor mij geworden. Als ik een stuk tekst zie, of bijvoorbeeld een website, zie ik de html zo voor mij. En dat is mijn vakgebied. Ik weet dat er in een tekst maar één h1-tag mag staan, dat de opvolgende een <p> moet zijn en dat je daarna niet mag over gaan naar een <h3>. Dat je aan een tag een “#id” kan meegeven (SEO technisch weer heel goed), maar dat deze ook maar één keer op een pagina mag voorkomen. Dat je die “#id” onder andere kan gebruiken voor Anchor-links, zodat er makkelijk genavigeerd kan worden door een stuk tekst.

Vind je het ook belangrijk dat jouw blog html-technisch goed in elkaar zit, maar vind je bovenstaande nogal abracadabra?
Neem dan contact met mij op en ik kijk gratis jouw blog bericht na op de HTML.

Schrijf je in op mijn nieuwsbrief

Meer te ondekken

De belangrijkste tips van 2019 om jouw website nog beter te maken

In het laatste kwartaal van 2019 ben ik begonnen met het delen van tips op social media. In dit blog heb ik alle tips voor je op een rij gezet. Speciaal, voor jou. Makkelijk toch 🙂 Gebruik van lettertypes Waarom is een website belangrijk Jouw homepage Gebruik van kleuren Opbouw van een webpagina Reviews op

wel-of-geen-prijzen-op-je-website

Wel of geen prijzen op je website

Dit is ook zo’n leuk discussiepunt waar de meningen over zijn verdeeld. Kijk, als je kant-en-klare producten verkoopt, is het noodzakelijk als je de prijzen erbij zet. Maar dat is natuurlijk een inkoppertje 🙂 Wat doe je als je geen producten aanbiedt, maar bijvoorbeeld diensten. Wanneer jouw dienst, in vergelijking met andere aanbieders, goedkoop is, dan

Scroll naar top